در دو سه هفته اخير اتفاقات زيادي در وادی فوتبال رخ داده است.همچون بازگشت مجدد «علي دايي» به فوتبال و رفتن «كرانچار» از پرسپوليس ،انتخاب دوباره پرسپوليس بعنوان پر طرفدار ترین تیم ایران و ...مشكلات انتخاب پرسپوليس بعنوان پرطرفدارترين تيم ايران
اشکان شرفایی، روزنامه نیم نما
اشکان شرفایی، روزنامه نیم نما
در دو سه هفته اخير اتفاقات زيادي در وادی فوتبال رخ داده است.همچون بازگشت مجدد «علي دايي» به فوتبال و رفتن «كرانچار» از پرسپوليس، انتخاب دوباره پرسپوليس بعنوان پرهوادارترين تيم ايران ، واكنش طرفداران تيم تراكتور به فردوسي پور. چه بخواهيم چه نخواهيم «فردوسي پور» و برنامه 90 يكي از پر تاثيرگذارترين مولفه ها در فوتبال ايران مي باشد، به همين علت در این مطلب رابه بررسي عملكرد وي در برنامه دوشنبه 28 دي ماه قرار دادم.خواهم پرداخت.
از مهر ماه كه تيم فوتبال تراكتورسازي عنوان پرشورترين تيم ايران انتخاب شد، اتفاقات فوتبال ايران وارد مرحله جديد شد. مرحله اي بنام «قوميت گرايي» كه فوتبال ايران تا بحال از اين مورد بسيار حساسیت برانگیز مبرا بوده ولي به دلیل صحبت هاي «فراز كمالوند»، كه در زمینه مغلطه و بازي با الفاظ تبحر بسیاری دارد،(مبني بر داشتن 30 ميليون طرفدار)مقوله «قوميت گرايي» نیز وارد فوتبال شد.در واکاوی اين مسئله بايد نحوه برخورد حاكميت با اذري ها را مد نظر قرار داد. چرا که تنها راه اعتراض را فوتبال دانسته غافل از اینکه بطور موازی، مردم ايران را نيز در برابر خود قرار دادند. با این نگرش كه هر کسی که معتقد باشد تراكتور پرطرفدارترين تيم ايران نيست، پس همان كسي است كه بقيه مطالبات آذري زبانان را هم نداده است .
در اين میان «عادل فردوسي پور» كه به صراحت بیان نمود که حتي تمام ساكنان تبريز نيز طرفدار تراكتور نيستند. اين صراحت گفتار كه بسياری از مشكلات فوتبال ما را حل كرده است، موجب اماج حملات اذري زبانان شده است. (در اين زمینه كافي است به سايت هايي همچون گل نگاه كنيد)
حال واقعيت چيست؟ آیابه واقع تراكتورسازي پرطرفدارترين است؟ بنظر نگارنده، خير!زیرا تراكتور سازي فقط در تبريز و در شهرهاي اذري زبان طرفدار دارد نه در دیگر مناطق كشور. در برنامه 90، 80% از پيش شماره هاي 0914 به تراكتور سازي راي داده اند. همچنین مشکل در ارسال پیامک ها در نیز باید مد نظر داشت.
در توضیح مورد فوق باید عرض شود كه در ساعت 11 تا 12 و يا بعد از ان در حدود 1000 پيامك در ثانيه، توسط اين برنامه دريافت شده است. ايا زيرساخت ارتباطي ما اينقدر پيشرفته است كه توانايي دريافت 1500 و يا 2000 پيامك در ثانيه داشته باشد؟ طبق شنيده ها سيستم ارتباطي و مخابراتي حداكثر توانايي دريافت و پردازش 800 تا 1000 پيامك در ثانيه را دارا مي باشد. لازم به ذكر است كه اين ضعف در همه كشور مي باشد نه فقط تبريز. زيرا در بيشتر سايت ها صحبت بر اين است كه ارسال پیامک «شماره 3» امکان پذیر نبوده و «شماره 2» به راحتی ارسال می گشته است. پس «شماره 3» را براي تبريز بسته اند که البته دلیل مقبولی هم نیست.
حال «عادل فردوسي پور» به علت انكه سعي در شفاف سازي فوتبال دارد، بايد مورد حمله قرار گيرد؟ وقتي توهم طرفداران تراكتور در اين حد است كه خود را پرطرفدارترين تيم دنيا دانسته و حتی به زعم طرفدار افراطی اش،پرطرفدارترين تيم دنيا بعد از رئال مادريد است، چه بايد گفت؟ شايد هموطنان و دوستان اذري زبان ناراحت شوند اما بايد گفت چنین ادعاهایی توهين به شعور ايرانيان است كه ریشه در عدم شناخت خود دارد. جهت شفاف تر شدن اين موضوع، پیشنهاد می کنم این مطالب را بخوانید. ( 1 و 2)
از مهر ماه كه تيم فوتبال تراكتورسازي عنوان پرشورترين تيم ايران انتخاب شد، اتفاقات فوتبال ايران وارد مرحله جديد شد. مرحله اي بنام «قوميت گرايي» كه فوتبال ايران تا بحال از اين مورد بسيار حساسیت برانگیز مبرا بوده ولي به دلیل صحبت هاي «فراز كمالوند»، كه در زمینه مغلطه و بازي با الفاظ تبحر بسیاری دارد،(مبني بر داشتن 30 ميليون طرفدار)مقوله «قوميت گرايي» نیز وارد فوتبال شد.در واکاوی اين مسئله بايد نحوه برخورد حاكميت با اذري ها را مد نظر قرار داد. چرا که تنها راه اعتراض را فوتبال دانسته غافل از اینکه بطور موازی، مردم ايران را نيز در برابر خود قرار دادند. با این نگرش كه هر کسی که معتقد باشد تراكتور پرطرفدارترين تيم ايران نيست، پس همان كسي است كه بقيه مطالبات آذري زبانان را هم نداده است .
در اين میان «عادل فردوسي پور» كه به صراحت بیان نمود که حتي تمام ساكنان تبريز نيز طرفدار تراكتور نيستند. اين صراحت گفتار كه بسياری از مشكلات فوتبال ما را حل كرده است، موجب اماج حملات اذري زبانان شده است. (در اين زمینه كافي است به سايت هايي همچون گل نگاه كنيد)
حال واقعيت چيست؟ آیابه واقع تراكتورسازي پرطرفدارترين است؟ بنظر نگارنده، خير!زیرا تراكتور سازي فقط در تبريز و در شهرهاي اذري زبان طرفدار دارد نه در دیگر مناطق كشور. در برنامه 90، 80% از پيش شماره هاي 0914 به تراكتور سازي راي داده اند. همچنین مشکل در ارسال پیامک ها در نیز باید مد نظر داشت.
در توضیح مورد فوق باید عرض شود كه در ساعت 11 تا 12 و يا بعد از ان در حدود 1000 پيامك در ثانيه، توسط اين برنامه دريافت شده است. ايا زيرساخت ارتباطي ما اينقدر پيشرفته است كه توانايي دريافت 1500 و يا 2000 پيامك در ثانيه داشته باشد؟ طبق شنيده ها سيستم ارتباطي و مخابراتي حداكثر توانايي دريافت و پردازش 800 تا 1000 پيامك در ثانيه را دارا مي باشد. لازم به ذكر است كه اين ضعف در همه كشور مي باشد نه فقط تبريز. زيرا در بيشتر سايت ها صحبت بر اين است كه ارسال پیامک «شماره 3» امکان پذیر نبوده و «شماره 2» به راحتی ارسال می گشته است. پس «شماره 3» را براي تبريز بسته اند که البته دلیل مقبولی هم نیست.
حال «عادل فردوسي پور» به علت انكه سعي در شفاف سازي فوتبال دارد، بايد مورد حمله قرار گيرد؟ وقتي توهم طرفداران تراكتور در اين حد است كه خود را پرطرفدارترين تيم دنيا دانسته و حتی به زعم طرفدار افراطی اش،پرطرفدارترين تيم دنيا بعد از رئال مادريد است، چه بايد گفت؟ شايد هموطنان و دوستان اذري زبان ناراحت شوند اما بايد گفت چنین ادعاهایی توهين به شعور ايرانيان است كه ریشه در عدم شناخت خود دارد. جهت شفاف تر شدن اين موضوع، پیشنهاد می کنم این مطالب را بخوانید. ( 1 و 2)
نظر ها (25)
-
|2010-01-26 08:14:37 ناشناس - negarande khod dochar tavahom ast.!!negarande khod dochar tavahom ast.!!
-
|2010-01-26 12:21:15 احمدنویسنده محترم نوشت:تنها راه اعتراض را فوتبال دانسته غافل از اینکه بطور موازی، مردم ايران را نيز در برابر خود قرار دادند. با این نگرش كه هر کسی که معتقد باشد تراكتور پرطرفدارترين تيم ايران نيست، پس همان كسي است كه بقيه مطالبات آذري زبانان را هم نداده است .
این نقد جدی ای است و نویسنده به خوبی به آن اشاره کرده است. اما صرفا انتقاد از رفتار هوطنان ترک زبان کافی نیست. باید سعی کنیم در پیدا کردن راه حل هم مشارکت کنیم.
به نظرم جای شکرش باقی است که این دوستان اعتراضات خود را در قالب حمایت از یک تیم فوتبال وطنی مطرح می کنند. حالت دیگرش این می توانست باشد که مثلا از یک گروه تروریستی یا یک تیم خارجی حمایت کنند.
به نظر من وجود زبانها و اقوام مختلف در یک کشور، یک سرمایه بالقوه است و نباید آن را به نحو مخرب، مستهلک کرد.به هر حال همزیستی مسالمت آمیز در دنیای مدرن، نیازمند احترام متقابل است. رفتار نادرست سیاستمداران ایران از یک سو و پیشرفت کشورهای همسایه از سوی دیگر، سبب شده است که گروهی از هموطنان از شرایط موجود در ایران احساس اجحاف کنند. البته آنها باید در نظر داشته باشند که این سوء مدیریت ها و حق کشی ها یک مشکل ملی است و نباید مبنایی برای دشمنی اقوام شوم.
روش سنجش طرفداران یک تیم هم ارسال پیامک نیست. شاید بهتر باشد یک بازی رفت و برگشت میان پرسپولیس و تراکتور سازی برگزار شود.
-
|2010-01-26 14:14:43 بهروز - کمالوند مقصر اصلی استمتاسفانه رفتار آقای کمالوند بسیار جای انتقاد دارد. تماشاچی اگر احساساتی نباشد و تیم خود را برترین تیم نداند که تماشاچی نیست. اما سرمربی تیم که سالها در فوتبال این مملکت و رسانه ها فعال بوده و از حقیقت مطلب مطلع است باید واقع بین باشد و بفهمد که سوء استفاده از احساسات تماشاگر چه عواقبی میتواند داشته باشد. کاری که کمالوند انجام میدهد شارلاتان بازی کثیفی است.
-
|2010-01-26 14:51:23 سهندمن ناسزا گویی آن دوستم را محکوم می کنم ولی این جمله " این هم ادب یک تورک اصیل" هم عمق فاجعه ، که همان ذهنیت شما نسبت به ما تورکها است، را نشان می دهد.
-
|2010-01-26 15:33:00 رضامن هم از عبارت "این هم از ادب یک ترک اصیل" عذرخواهی میکنم اما یادتون نره که چند روز پیش تو ورزشگاه تبریز، به قول خودتون 100 هزار نفر فریاد میزدن : "عادل فردوسی پور ... بی شرف بی شعور " اونم در حالی که پلاکاردهایی تو دستشون بود با این مضمون که "اس ام اس من نرفت" ... حالا این سوال پیش میاد که نرسیدن اس ام اس تقصیر فردوسی پوره که باید بهش فحش داده بشه ؟
-
|2010-01-26 18:59:49 سهندمتاسفانه ادبیات حاکم بر ورزشگاهها شرم آور می باشد. و آن شعارها نیز به هیچ وجه قابل تایید نیست.
-
|2010-01-26 14:34:42 رضا - re:hosein نوشت:حکومت ها تو اين 100 سال هر بلايي سر ما آوردن با حمايت شماها بوده
اگه شعور داشتی میفهمیدی که هر تبعیضی که انجام شده در درجه اول به ضرر اقلیتهای مذهبی بوده نه قومی ... بهایی ها و سنی ها و مسیحیا و بقیه ... که حق هیچ گونه اعمال نظری رو نداشتن و مناطق اقلیت نشین مذهبی مثه بلوچستان و کردستان و عربهای خوزستان در فقیرترین شرایط ممکن زندگی میکنن ... حالا اینو مقایسه کن با مناطق ترک نشین که به خاطر شیعه بودن ... بیشترین حجم سرمایه گذاری های صنعتی بعد از تهران و جنوب کشور در اونجا ها انجام شده و خبری از تبعیض هایی که در حق بلوچا و کردها میشه نیست ... مسئله آموزش زبان بومی هم مختص شماها نیست و تبعیضی است که در حق همه اقلیتهای قومی به یکسان انجام میشه
-
|2010-01-26 14:55:42 سهند"بیشترین حجم سرمایه گذاری های صنعتی بعد از تهران و جنوب کشور در اونجا ها انجام شده"
حرف بدون سند نزنید، بر اساس کدام آمار چنین ادعایی دارید؟ آیا سرمایه گذاری در استانهای تورک نشین بیشتر از استانهای : یزد، اصفهان، کرمان و .. است. اگر سندی برای حرف خود داشته باشید. لطفا ارائه کنید.
-
|2010-01-26 15:47:38 رضامنظورم فقط تبریز نبود ... شما اذربایجان شرقی و اردبیل و قزوین و زنجان رو در نظر بگیر ... اینا از تمام شرق کشور ... از مجموع استانهای خراسان و سیستان و بلوچستان و کرمان و سمنان بیشتر سرمایه دولتی جذب کردن ... البته اصفهان رو درست میفرمایید فراموش کرده بودم ... اما یزد فقط صنایع کاشی و سرامیک زیادی داره و غیر از اونا و البته فولاد الیاژی چیزی نداره
-
|2010-01-26 14:35:47 kianمليت يک انتخاب مادر زادی است، يعني اينکه انسانها بدون اختيار و اراده خودشان ايراني، امريکايي، عرب،ژاپني و… بدنيا مي آيند،مثلا من و يا شما انتخاب نکرده ايم که ايراني یا ترک یا عرب باشيم، تقدير بر اين قرار گرفته که چنين باشيم، لذا مثلا يک آلماني هنر نکرده که آلماني است چون او در آلماني بودن خود کوچکترين نقشي نداشته است و همانطور یک ترک هنر نکرده است که ترک شده است.... افتخار به قومیت کار اشتباه و نادرستی است.. انتخابی که بر اساس اختیار و عقل و منطق باشد قابل افتخار است.. نه انتخابی که بر اساس تقدیر است ....
این بحث ها بیشتر خنده دار است که یک نفر بخاطر اینکه مادرش فارس یا ترک بوده است افتخار کند که ترک ها بیشتر هستند یا فارس ها بیشتر هستند
-
|2010-01-26 14:50:03 kianیکی از جدیدترین نمودهای حرکات غیر قابل پیشبینی مردم آذربایجان، ماجرای تیم تراکتور سازی (یا به زبان ترکی تراختور) هست که اعتراض حامیان حرکت سبز را در پی داشت. سوال این هست، آیا در این تنور داغ جریانات کشور این تمرکز با این وسعت باور نکردنی روی یک تیم فوتبال چه ضرورتی دارد؟ برخلاف نمای ظاهری این فرایند، باید به نکات ظریفتری دقت کرد. تراکتور سازی درست هست که قدرتمندترین تیم تبریز هست ولی ما هرگز چنین حرکتی در گذشته ندیده ایم. تراکتور سازی طرفداران خاص خودش را داشت اما هرگز ماجرا به این وسعت نبود. چه اتفاقی افتاده که الان اینقدر مهم شده. یک بار به شعارهای مطرح شده در استادیومهای فوتبال دقیق شویم و از خود بپرسیم چرا این شعارها؟ و چرا حالا؟ فکر نمیکنید این شعارها در حقیقت پاسخ مردم ترک باشد به ندای وجدان ملی شان، آیا جز این است که سعی دارند زمزمه هایشان را در گوش هموطنان پایتخت نشین فریاد بزنند تا بلکه شنونده ای پیدا کند؟ آیا نجوای برادر قهر کرده نیست در گوش برادر دیگر که "متوجه شرایط تو هستم اما تو هم به من گوش کن" ؟ بحث کری های فوتبالی و تعداد طرفداران و رای ها و این چیزهای بچه گانه را کنار بگذاریم و به پیام توجه کنیم. واقعا چه لزومی دارد در یک مسابقه فوتبال فریاد کشیده شود "یاشاسین آذربایجان" آنهم با چنان غریو بلندی که قلب انسان را به لرزه درآورد؟ شما را به خدا گوش کنید به پیامها. چرا من فارس تهرانی هم فارغ از اینکه طرفدار کدام تیم هستم همراه آنها فریاد نزنم "یاشاسین آذربایجان"؟ به نظر من این تمام چیزی هست که فعلا لازم هست. بی شک سیاست ورزان هم در میان طرفداران هستند و سعی میکنند شعارهای خودشان را تحمیل کنند و با توجه به استعداد مردم ایران در تکرار شعارها، خیلی ها هم همراه شوند. اما آنچه از دل فریاد زده میشود کاملا قابل تمایز است.
قطعا سیاست ورزان جدایی طلب دوست دارند این پدیده را به نام خود تصاحب کنند اما باید تصاحب کننده را رها کنیم و به تصاحب شونده نگاه کنیم. کمی از بند تفکرات چرخشی و افکار القایی قوم گرایان و ناسیولیستهای افراطی بیرون بیاییم و بهتر نگاه کنیم.
باید دید انتظار روح اجتماعی این مردم چیست و آیا روح اجتماعی سایرین توان هماهنگی با آن را دارد؟ متاسفانه اگر روند فعلی ادامه یابد و دو طرف روی اختلافات اصرار ورزند، من شخصا افق روشنی برای همراهی مردم ترک با حرکت فعلی نمی بینم. اما نگرانم و نگرانیم مرز سبز و قرمز و مرز امروز و فردا را در نوردیده و به فرداهای دلگیرانه تری فکر میکنم. باید هر چه زودتر راهی یافت که این قلبها به هم نزدیک شوند. زمان بر هست اما غیر ممکن نیست. امیدوارم عقلای دو سمت فکری به حال این ماجرا بکنند والا آینده چندان دلچسبی قابل پیشبینی نیست.
همانطور که متاسفانه هرگز قلبهای قومیتهای ایرانی اینقدر از هم دور نیافتاده بود، اما به نظر شخص من الان بهترین فرصت هست که به درد دل هم گوش کنیم و به هم نزدیک تر شویم. باید قلبها را دوباره به هم متصل کرد، هر چه در توان داریم باید به کار ببندیم. زخمها را مرحم بگذاریم، مواظب باشیم بی خردان و مغرضان بر زخمهای موجود استخوان ننهند. شعار را کنار بگذاریم و بیاندیشیم و راهی پیدا کنیم برای نزدیک کردن دلها. اصلا مهم نیست که کاری برای مشکلات یکدیگر هم بکنیم یا نه ( که قطعا بعد از نزدیک شدن دوباره دلها انجام خواهد شد) مهم نیست که چه اتفاقاتی دلهایمان را از هم دور کرده است. لازم هم نیست در گذشته نقب بزنیم. اما همینکه همدیگر را بشنویم کافی هست که دلهای مان قدمی نزدیک تر شود. زمان بسیار مناسبی هست به شرطی که نکته بین باشیم. اما اگر دست روی دست بگذاریم و یا بدتر از آن شکافها را عمیق تر کنیم ( که به شدت اینکار را می کنیم) روزی بیدار خواهیم شد و خواهیم دید که دیگر دلی هم برای نزدیک شدن باقی نمانده است.
دور باد چنین روزی
از دوستان عزیز خواهش میکنم در زیر این پست هر پیشنهادی برای نزدیک تر کردن دلهای اقوام به طور کل و ترکان آذربایجانی به طور اخص دارید بدهید. برای قدم اول هم که شده زیر این نوشتار از حمله به هم خودداری کنیم و افکارمان را روی هم بگذاریم و کاری برای نزدیک تر شدن انجام دهیم. منظورم وعده دادن نیست. اینکه بگوییم مثلا خواسته های شما در یک نظام دموکراتیک براورده خواهد شد. به نظر درست می رسد اما آنچه الان نیاز هست یک حرکت فوری برای پر کردن فاصله ها. نصیحت و درخواست از یک دیگر نه بلکه به "کاری که من باید بکنم" فکر کنیم. البته انتظار ندارم افراطیون در زیر نوشته ساکت باشند اما بهترین زمان خواهد بود که در شناختن آنها و بی اثر کردن تلاششان اولین قدم را برداریم.
-
|2010-01-26 15:40:00 رضا - یه قدم کوچیکkian نوشت:از دوستان عزیز خواهش میکنم در زیر این پست هر پیشنهادی برای نزدیک تر کردن دلهای اقوام به طور کل و ترکان آذربایجانی به طور اخص دارید بدهید. برای قدم اول هم که شده زیر این نوشتار از حمله به هم خودداری کنیم و افکارمان را روی هم بگذاریم و کاری برای نزدیک تر شدن انجام دهیم. منظورم وعده دادن نیست. اینکه بگوییم مثلا خواسته های شما در یک نظام دموکراتیک براورده خواهد شد. به نظر درست می رسد اما آنچه الان نیاز هست یک حرکت فوری برای پر کردن فاصله ها. نصیحت و درخواست از یک دیگر نه بلکه به "کاری که من باید بکنم" فکر کنیم. البته انتظار ندارم افراطیون در زیر نوشته ساکت باشند اما بهترین زمان خواهد بود که در شناختن آنها و بی اثر کردن تلاششان اولین قدم را برداریم
این یه نمونش ... هر چند که قدم کوچیکیه ... اما خب به هر حال
http://www.facebook.com/group.php?gid=261446603599&ref=mf
-
|2010-01-26 16:23:50 مهدیسلام
بحث اول بودن تراکتور به کنار !
اون روز اس ام اس ها با کد ۳ نمی رفت ! این رو همه تجربه کردند ! این رو نه تنها همه بلکه افراد تحصیل کرده و آشنا به کامپیوتر و مخابرات و ... هم تست کردند. تمامی اعداد نهایتا با کمی تاخیر ارسال می شد اما عدد ۳ به هیج وجه نمی رسید ! این رو با ۶ تا گوشی و همزمان با دوستان تست کردیم. برای تمامی ترک ها این بحث یه چیز غیر قابل انکار هست.
افرادی مثل شما هم مثل برخی مسئولان کشور با قبول نکردن چیزی که برای خیلی ها کاملا روشن هست دارید دامن می زنید به این شکاف و زنجش !
-
|2010-01-26 17:24:47 رضا - re:مهدی نوشت:
اون روز اس ام اس ها با کد ۳ نمی رفت ! این رو همه تجربه کردند ! این رو نه تنها همه بلکه افراد تحصیل کرده و آشنا به کامپیوتر و مخابرات و ... هم تست کردند.
بسیار خب آقا جان .... اصلا حرف شما قبول ... هر چند که دیدیم تو نود که یه عالم جواب 3 از خط 0914 امده بود ...ولی خب ما قبول کردیم که اس ام اس با کد 3 نمیرفت
موضوع اینجاست که این مسئله کار عادل فردوسی پوره یا مخابرات ؟ ... چرا همه فحشها به عادل بود ؟ ... چرا علیه مخابرات رژیم شعار ندادین ؟ ... معدود آدم فهمیده ای که تو ورزشگاه بود ... پلاکارد "اس ام اس من نرفت" رو بالا گرفته بودن که نشون میده مشکل اصلی رو فهمیده بودن
مشکل اینجاست که بعد از حرفای اون کمالوند آخوندزاده کثافت که وقاحت و حرومزادگی رو از بابای شیخش به ارث برده ... به شماها این توهم دست داد که عادل حق شما رو خورده ... رای شما رو نشمرده چون پرسپولیسی بوده و از این مزخرفات که هیچ این طور نیست
اگه واقعا مشکلی هم در رای دادن بوده باشه از طرف مخابرات بوده ... چهار تا شعار علیه مخابرات میدادین که دیگه جرات نکنن از این غلطا بکنن ... ولی حالا که به عادل فحش دادین چی نصیبتون شد ؟ ... هم خیلی از مردم ناراحت شدن ... هم خیلی از مسئولایی که از عادل دل خوشی نداشتن خوشحال شدن
-
|2010-01-26 21:21:49 رهگذررضای عزیز بحث فقط روی این نیست که اس ام اس نرفت ، من خودم به شخصه دیروز کمی قبول کردم که مشکل ترافیک بوده و یا هرچی ، ولی آیا واقعا درسته مصاحبه های سانسور شده ، چرا دوربین نود ،هم در برنامه قبلی و برنامه این هفته فقط سراغ افرادی که تسلط کافی برای فارسی حرف زدن نداشتن می رفت ، واقعا طرفدار ها فقط اینها هستند؟ به شخصه من چندین جراح و مهندس نامدار تبریز رو در ورزشگاه ملاقات کردم ، چرا اون هارو نشون نمی ده؟ چرا افرادی ساده رو نشون می ده که اسباب خنده برای خیلی هارو درست کنه؟
به نظر شما لحن فردوسی پور در اعلام نتایج تمسخر آمیز نبود؟
من خودم قبول دارم که پرسپولیس پر طرفدارترین تیم ایران حتی آسیاست ، که اینم بر می گرده به عواملی دیگه
ولی طرز برخورد و رفتار عادل فردوسی پور جای دفاع نداره ، حتی چرایی برگذاری این نظرسنجی؟ که چیو به چه کسی اثبات کنه؟ هر طرفدار متعصبی تیم خودشو بهترین تیم می دونه و خیلی نرماله ، ولی شکستن ذوق و شوری که بعد از 8 سال دوری اومده ، کاره درستی نیست .
این بوده که بعد این همه سال با علاقه ای که به عادل داشتم ، من خودم همراه 100 هزار نفر شعار می دادم (البته موافق شعار نیستم )
حتی دلایل به اینه ختم نمیشه ، با کمی پرسه توی سایت های هواداری تراکتور سازی دلایل زیادی رو می تونین پیدا کنین
-
|2010-01-28 02:17:28 رضاجناب رهگذر عزیز
1- اینکه شما میگید عادل مصاحبه های گزینش پخش کرده ... ربطی به فحش دادن های طرفداران تراکتور نداره ... چون اون فحش دادنها در بازی با مقاومت در روز شنبه بود و این مصاحبه در روز دوشنبه پخش شد ... اون فحشها فقط به دلیل این توهم بود که بعضی از شما فکر میکنن تراکتور 30 میلیون (!!) طرفدار داره و چون عادل پرسپولیسیه تقلب کرده
2- همه کسانی که باهاشون مصاحبه شد افراد ساده ای نبودن ... یه نفر بود که ادعا کرد تخصصش مخابراته و گفت مرکز مخابرات توانایی ارسال 3000 اس ام اس در ثانیه رو داره ... اما مثکه مرکز مخابرات با کم کردن پهنای باند باعث شده بود این مشکل به وجود بیاد ... در ثانی توی همه شهرها ... قشری که مبره ورزشگاه از حاشیه شهر و عمدتا با تحصیلات کمتره و تحصیل کرده توشون بسیاااار کمتره ... پس اگه به طور رندوم چند نفر انتخاب بشن احتمال انتخاب تحصیل کرده ها خیلی پایین میاد ...خب حالا گزارشگر که از یه کنار راه میوفته و گزارش تهیه میکنه چطور میتونه اون عده معدود رو پیدا کنه ؟ انتظار شما چی بود ؟ ... نکنه انتظار داشتین با بلندگو داد بزنه بگه هر کی مدرک فوق لیسانس به بالا داره بیاد جلو ؟!؟ ... دیدیم که در این انتخاب رندوم یه نفر تحصیل کرده مخابرات هم پیدا شد که خیلی معقول حرف زد
3- من هم با نظرسنجی پیامکی در این موضوعات به دلیل مشکلات فنی و به طور کلی بی هدف بودنش خیلی موافق نیستم ... اما گویا یادتون رفته که پیشنهاد این نظرسنجی رو کمالوند داد ... متاسفانه باید بگم کمالوند آدم بسیار فرصت طلبی هست که داره از احساسات هواداران (که همون طور که شما کاملا به حق گفتین به خاطر 8 سال دوری از لیگ خیلی پرشوره ) سوء استفاده میکنه ... هیچ تعصبی هم به تیمش نداره و گرنه سز از ابادان در نمیاورد
4 - لحن عادل خیلی خوب نیست و اینو قبول دارم ... البته یادتون باشه این بار اولش نبود و خیلی ها به خاطر ازش شاکی ان ... پس این طور نبوده که این اتفاق فقط واسه طرفدارای تراکتور بیفته ... بعدش هم من فکر میکنم منظورش از اون خنده بیشتر به کمالوند برمیگشت
5- شما خیلی کار بدی کردی که اون شعار رو دادی ... مخصوصا اگه اعتقادی هم نداشتی ... بهتر نبود به مخابرات فحش میدادین تا هم کل ملت رو خوشحال کرده باشین هم مخابرات رو ترسونده باشین که دیگه خیال همچین کاری به سرشون نزنه ؟؟؟
-
|2010-01-28 20:03:17 مهدی۱. عادل هر کجایی باشه و تراکتور هر چند تا طرفدار داشته باشه صورت مساله رو پاک نمی کنه ! می کنه ؟
اون روز تقلب شد. حالا شما هی بگو چون عادل پرسپولیسی هست ترکا شعار دادن ! عادل ترک و ترفدار تراکتور هم بود مردم همونارو می گفتند !! چون چه عمدی چه غیر عمدی در کار کثیقی شریک بود. در ثانی این موارد خیلی بعید هست که از طرف مخابرات باشه ! خیلی راحت کافی هست توی نرم افزاری که داره اس ام اس هارو پروسس می کنه یه تغییری ایجاد بشه تا یک سری از اس ام اس ها ریجکت بشه ! همین.
۲. دوست عزیز شما تبریز بودی ؟ بسیاری از دوستان دانشجو و با سواد که حتی تعدادی هم از تهران و فقط برای بازی می یان استادیوم. اون کلیپ عادل هم کاملا انتخابی بود !! چطور می شه توی تلویزیون تمامی گزارش ها با وسواس خاصی انتخاب می شه؟؟ اونوقت یهو همه طرفدار های تبریزی شدند بی سواد و حاشیه نشین ؟؟
در مورد آقای کمالوند هم باید بگم ایشون در تبریز و بین طرفداران ترک بسیار محبوب هستند. هم وطن های ترک من خوشبختانه تو این جریان تراکتور و در چند مورد بسیار روشن فکرانه عمل می کنند !! مثل برخی دوستان فارس و ایرانی با زندگی شخصی و پدر و خانواده کسی کاری ندارند. ایشون مربی تیم تراکتور هستند و تا زمانی که در این مسند باشند بطور کامل تحت حمایت ما هستند !
-
|2010-01-26 21:42:20 وحیدچیزی که از روز اول واضح بود این بود که پرسپولیس و استقلال پرطرفدارترین تیمهای ایران هستند. و این هیپ ربطی به تعداد ترکها در ایران نداره. قطعا تعداد زیادی از ترکها هم طرفدار این دو تیم هستند.
به نظر من کمالوند مقصر اصلی (حداقل در ظاهر، پشت پرده ممکن بازیچه هر کسی باشه) کل این ماجرا است. اتش موقعی روشن کرد که پچند ماه پیش ادعا کرد تراکتور پرطرفدارترین تیم و از فردوسی پور خواست این سوال پیام کوتاه رو در برنامه بزاره.
بعد هم بعد از نتیجه برنامه که کاملا قابل پیش بینی بود با وقاحت مثالزدنی که داره گفت شما طرفدار پرسپولیسی و رای رو تغییر دادی. جمالوند که اتفاقا هیپ ربطی هم به ترکها نداره، فقط میخواد از احساسات این قوم و علاقه ای که به تیمشون دارن در جهت منافع و محبوبیت خودش سو استفاده کنه. به خوبی هم داره این کار رو میکنه و کلی محبوبیت برای خودش درست کرده. و این نهایت بی اخلاقی هست که متاسفانه وجود داره.
-
|2010-01-27 23:00:30 امینیحدس می زنم آقای کمالوند با آن همه آزادی بی حد و حصری و عجیبی که در اختیار دارند مأمور هستند تا با دامن زدن به حمایت قومیتی از تیم تراکتور سازی که در چهار چوب لیگ برتر ایران بازی میکند ، مانع از همراهی تبریز با جنبش سراسری ملت ایران ( سبز ) گردد . تیم تراکتور وسیله این دو دستگی شده است . امیدورام حدس من درست نباشد .
-
|2010-01-28 19:53:02 مهدیربطی به این جریانات نداره ! چه تراکتور باشه چه نباشه ترک ها در این جریان به اصطلاح سبز نقشی ندارند و علاقه ای هم ندارند که داشته باشند. ترک ها فعلا فکر می کنم پخته تر از همه حتی دوستان تهرانی سبز دارن برخورد می کنند !! الکی خودشونو کاسه داغتر از آش نمی کنن !! البته این به این معنی نیست که نگران مشکلات و اهداف و آزادی و ... خودشون نیستد !! اما دغدغه های مردم ترک و احتمالا بسیاری از اقوال دیگه با این جنبش فاصله داره. این هم یه چیزی هست تو مایه های رژیم فعلی ! ( از نظر اهداف و انتظارات یک ترک) پس این قضیه رو به آقای کمالوند یا ... ربط ندید لطفا
Powered by !JoomlaComment 4.0 beta2
| < قبلی | بعدی > |
|---|


















